Definicja marketingu internetowego:
Marketing internetowy jest częścią handlu elektronicznego, zwanego e-commerce. Zarówno handel elektroniczny, jak i marketing internetowy stały się popularne dzięki temu, że Internet stał się powszechny i poprzez Internet już ponad jedna trzecia użytkowników dokonuje zakupów. Marketing internetowy to używanie Internetu w celach reklamowych prowadzących do sprzedaży produktów lub usług.
Techniki marketingu internetowego:
Reklama „pay per click” – rodzaj reklamy internetowej, która polega na płatności za kliknięcie w link lub banner. Podmiot reklamujący produkt, firmę lub usługę płaci za każdego użytkownika, który przejdzie do strony reklamodawcy za pomocą linka lub bannera.
Reklama bannerowa – reklama polegająca na wyświetlaniu bannera na chętnie odwiedzanych stronach internetowych, np. na popularnych portalach społecznościowych, stronach informacyjnych itp.
E-mail marketing – forma marketingu bezpośredniego obejmującą wykorzystanie poczty elektronicznej.
Marketing afiliacyjny – polega na tym, że partner (afiliant) otrzymuje zapłatę od prowadzącego program partnerski za efekty kampanii reklamowej.
Reklama interaktywna – łączy w sobie cechy reklamy tradycyjnej, marketingu bezpośredniego oraz zakupów w domu. Wiąże się z dokładnym kierowaniem przekazów reklamowych do konkretnych grup odbiorców. Jedną z form reklamy interaktywnej jest umieszczenia na ekranie w formie bannera lub podzielonego ekranu tzw. „zajawki” reklamy, przez którą można przejść głębiej do reklamy lub zupełnie wyeliminować ją z ekranu.
Optymalizacja stron – dostosowanie treści i kodu strony internetowej lub całej witryny pod określonym kątem.
Buzz marketing – czyli tzw. marketing szeptany, polegający na przekazywaniu treści reklamowych w sytuacjach codziennych i nieoficjalnych.
Blog marketing – prowadzenie działalności poprzez prowadzenie bloga.