Czym jest marketing młodzieżowy?
Krótko mówiąc, marketing młodzieżowy to taki typ marketingu, który jest skierowany do najmłodszych odbiorców, zarówno tych nastoletnich, jak i do dzieci. Marketing młodzieżowy musi odpowiadać na potrzeby dzieci i młodzieży, wzbudzać ich zainteresowanie, nadążać za obecnymi trendami. Jest też zależny od wieku odbiorcy. W wieku przedszkolnym reklama musi bawić, w wieku szkolnym powinna odpowiadać modzie, która obecnie będzie panować w otoczeniu szkolnym. Wśród nastoletnich odbiorców najbardziej rozpowszechniony będzie marketing mobilny, internetowy, do młodzieży licealnej i studentów skierowane będą techniki marketingu partyzanckiego.
Jaka powinna być reklama skierowana do dzieci i młodzieży?
Reklama dla najmłodszych powinna być przede wszystkim kolorowa, dzieci najchętniej sięgają po takim sposób promocji produktu, który wiążę się z zadaniem, rozwiązywaniem zagadki, konkursem lub tajemnicą. Ponieważ w wieku przedszkolnym dzieci dopiero uczą się czytać, marketing musi oprzeć się na kolorach, piosenkach, obrazach. Do osób nastoletnich łatwiej przemówi zdjęcie niż bohater kreskówki i grafika rysunkowa. Młodzież, która preferuje techniki niestandardowe, chętniej zwróci uwagę na sposoby promocji poprzez plakat, reklamę umieszczoną na vlepce, ulubionym czasopiśmie lub portalu internetowym.
Jaka jest różnica między młodymi odbiorcami a dorosłymi?
Dzieci i młodzież szybciej przywiązują się do danej marki niż dorośli, są też mniej sceptyczni niż dorośli. Dorośli biorą pod uwagę znacznie więcej czynników niż dzieci, które patrzą na wiele spraw kategoriami białe-czarne, dobre-złe, ładne-brzydkie. Dzieci łatwiej przywiązują się do konkretnej marki, nawet jeśli nie potrafią czytać, to bardzo szybko wychwytują znaki graficzne i kolory, np. logo i je zapamiętują, dzięki czemu bez problemu będą rozpoznawać w rożnych miejscach.