Czy warto wybrać się na studia marketingowe?
Jeśli tylko chcesz związać swoją przyszłość z zarządzeniem, pracą z klientami, reklamą i/lub marketingiem – jak najbardziej tak. Same studia jeszcze nie otwierają wszystkich drzwi, później trzeba będzie się ciągle dokształcać na różnego typu szkoleniach marketingowych, które będą podnosić kwalifikacje i przydawać wiedzy na różne tematy związane z marketingiem. A to dlatego, że technika i świat idą do przodu. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu nikt by nie pomyślał o czymś takim jak szeroko rozumiany marketing mobilny lub internetowy, nawet polityczny marketing bardzo zmienia swoje oblicze i korzysta z wielu niestandardowych metod.
Jak popularne są studia marketingowe?
Studia z zakresu marketingu i zarządzania to jeden z nielicznych rodzajów studiów, które wciąż nie tracą na popularności i młodzi ludzie chętnie je wybierają. Od czasu kiedy świadomość, że konsumenci i ich oczekiwania to właściwie najważniejszy element biznesu, kierunki marketingowe nie tracą na popularności. Jeszcze kilka lat temu uczelnie wyższe przeżywały istne oblężenie na kierunkach związanych z marketingiem. Dzisiaj ta sytuacja nieco się ustabilizowała i ustatkowała, ale nadal nie brakuje chętnych na kierunki marketingowe.
Jakie są pozytywne i negatywne strony studiów marketingowych?
Studia marketingowe zapewnią pracę, bo właściwie każda firma, instytucja czy fundacja potrzebuje specjalisty w zakresie marketingu. Warto mieć na uwadze, że panuje tutaj również olbrzymia konkurencja, wciąż nie brakuje ludzi z ogromnym potencjałem do pracy i wieloma pomysłami. Dlatego zaleca się, aby zdobywać jak najwięcej doświadczeń, dużo praktykować już w czasie studiów. Na kierunkach marketingowych powinno się wyróżniać oryginalnymi pomysłami i dzięki nim już szukać stażu w jakieś firmie, choćby niewielkiej, tylko po to, aby nabyć doświadczenie.