04 październik 2024
Założenie sklepu internetowego z biżuterią to doskonały sposób na połączenie pasji do rękodzieła czy mody z biznesem. W dobie rosnącej popularności zakupów online własny e-commerce pozwala dotrzeć do szerokiego grona klientów i stworzyć markę, która przyciąga unikalnym stylem i wyjątkowymi produktami. Jednak zanim biżuteria trafi do rąk klientów, trzeba przejść przez kilka kluczowych etapów – od planowania, przez stworzenie strony internetowej, aż po promocję i obsługę zamówień. W tym artykule krok pokażę Ci, jak założyć sklep internetowy z biżuterią i odnieść sukces na rynku.
Jak założyć sklep internetowy z biżuterią? Praktyczne porady
Prowadzenie własnego sklepu internetowego z biżuterią może być niezwykle przyjemną pracą. Jednak, aby tak się stało, warto odpowiednio się przygotować i zbudować solidne fundamenty biznesu. Sprawdź, o jakich krokach nie możesz zapomnieć.
Analiza konkurencji i biznesplan
Zanim przejdziesz do działania i zakładania biznesu, powinieneś sprawdzić konkurencję. To idealny sposób na zainspirowanie się (bez kopiowania!), ale także odkrycie elementów, które nie działają. Pamiętaj, że Twój sklep z biżuterią będzie jednym z wielu. Twoim zadaniem musi więc być odkrycie tego, co będzie Cię wyróżniać, i wykorzystanie tego na kolejnych etapach tworzenia marki. Bez poznania konkurencji nie będzie to możliwe.
Abyś miał pełną świadomość swojej decyzji dotyczącej otworzenia sklepu i jednocześnie poczucie kontroli nad sytuacją, stwórz biznesplan. Dzięki niemu Twoje działania będą spójne i będziesz wiedział, w jakim kierunku zmierzasz. Odkryjesz mocne i słabe strony swojego biznesu i konkretnie określisz jego grupę docelową, co pozwoli Ci komunikować się z nią w odpowiedni sposób. Podczas tworzenia biznesplanu możesz wykreować persony, czyli szczegółowe sylwetki Twoich klientów docelowych. Będziesz mógł wziąć je pod uwagę podczas tworzenia strony internetowej czy postów do mediów społecznościowych.
Formalności i sprawy techniczne
Kwestie formalne podczas otwierania sklepu internetowego z biżuterią są niezwykle ważne – oczywiście dotyczy to każdego rodzaju biznesu. Przede wszystkim musisz określić, na jakiej zasadzie będzie funkcjonował Twój sklep. Będzie to hurtownia biżuterii, sklep z produktami handmade czy może zdecydujesz się na sprzedaż wyrobów innych marek?
Każda opcja ma swoje wady i zalety. Jeśli chcesz jak najbardziej ograniczyć kwestie logistyczne, weź pod uwagę dropshipping. W takim modelu sprzedaży pakowanie i wysyłka zamówień oraz przechowywanie towaru będą po stronie hurtowni. To doskonała opcja dotycząca tego, jak założyć sklep internetowy z biżuterią, jednak stwarza pewne ograniczenia w porównaniu ze standardową sprzedażą.
Ważną kwestią jest także rodzaj działalności. Ciekawą opcją dla osób, które zaczynają w tej branży, jest działalność nierejestrowana. Posiada ona jednak spore ograniczenia, jeśli chodzi i wysokość przychodów – nie mogą one przekroczyć konkretnej kwoty. W związku z tym częstszym wyborem jest jednak klasyczna działalność, np. jednoosobowa działalność gospodarcza lub spółka.
Oczywistym krokiem jest także wybór nazwy sklepu internetowego. Pamiętaj, że nie powinna ona być zbyt długa i skomplikowana. Dobrze jest unikać nazw z polskimi znakami.
Kolejne kroki obejmują wykupienie domeny oraz hostingu, a także zdecydowanie się na jedno z oprogramowań, na którym będzie pracował Twój sklep, np. Shoper, PrestaShop czy Shopify. Wiele z nich oferuje duże możliwości personalizacji i dzięki odpowiednim wtyczkom możesz stworzyć sklep internetowy samodzielnie. Alternatywą jest zlecenie tego zadania grafikowi, jednak wtedy koszty zdecydowanie wzrosną. Zajrzyj do biznesplanu i sprawdź, jakie koszty możesz ponieść na tym etapie.
W tym miejscu możesz założyć także od razu profile sklepu w mediach społecznościowych – aby nie okazało się, że ktoś zajmie Twoją nazwę. Stwórz logo lub zleć jego wykonanie. Pamiętaj, że powinno oddawać charakter marki i być spójnym elementem jej strategii wizualnej.

Funkcjonalny sklep internetowy
Jak założyć sklep internetowy z biżuterią? Przede wszystkim witryna musi być w pełni funkcjonalna dla klientów. Jest to szczególnie ważne w przypadku hurtowni, które posiadają bardzo bogaty asortyment. Kluczowe są więc: odpowiedni podział na kategorie oraz zaawansowana wyszukiwarka z opcjami filtrowania wyników.
Podczas tworzenia sklepu możesz podjąć współpracę ze specjalistą, który zajmuje się UX. Dzięki temu zyskasz pewność, że nie stracisz klientów przed nieodpowiedni projekt strony. Każdy detal ma znaczenie – od nazw kategorii, aż po umiejscowienie przycisku dodania do koszyka.
Działania reklamowe i obecność w social mediach
Wspomniałam już o założeniu profili marki w social mediach. Pamiętaj, że nie musisz od razu rzucać się na głęboką wodę i tworzyć profil w każdym kanale. Lepiej postawić na jakość i np. skupić się na rozwijaniu tylko jednego z nich. W przypadku sklepu z biżuterią, który bazuje na wrażeniach wizualnych, dobrym wyborem może być Instagram.
To medium społecznościowe da Ci bardzo różnorodne możliwości. Możesz zaprezentować swój asortyment w postaci postów-karuzeli, linkować do konkretnych produktów w relacji oraz nagrywać rolki, w których przedstawisz swój profil działalności i pokażesz się jako ekspert.
Pamiętaj, że profile w mediach społecznościowych możesz założyć jeszcze przed oficjalnym startem sklepu. To świetna forma zaciekawienia odbiorców poprzez wykorzystanie oczekiwania na uruchomienie sprzedaży. Na tym etapie możesz przeprowadzać konkursy czy przygotować specjalną akcję dla pierwszych klientów. W ten sposób stworzysz solidną bazę swojego biznesu i nie będziesz zaczynał od zera, dopiero w momencie startu sklepu.
Po otwarciu sklepu internetowego nie zapomnij o działaniach reklamowych. Dzięki nim możesz dotrzeć do zupełnie nowych osób, które nie słyszały wcześniej o Twojej marce – w tym celu świetnie sprawdzi się promocja na Facebooku i Instagramie. Reklamy w wyszukiwarce, czyli Google Ads, pozwolą Ci zaprezentować swoją markę wśród osób szukających produktów, które oferujesz. Nie zapomnij także o remarketingu – wyświetlaj reklamy osobom, które były w Twoim sklepie, ale nie zdecydowały się na zakup. Kod rabatowy powinien ich do tego przekonać!
Widoczność w wyszukiwarce
Początki większości nowych biznesów bywają trudne. Dlatego tak ważne jest łączenie różnych elementów budowania świadomości marki i promocji – a nie zatrzymywanie się na starcie sklepu. Jednym z bardzo popularnych kanałów jest pozycjonowanie, czyli SEO. To od optymalizacji Twojej witryny zależy, na którym miejscu w wyszukiwarce będzie się ona pokazywać. Składa się na nią wiele elementów, które możesz wdrożyć samodzielnie lub zlecić to zadanie specjaliście SEO.
Pierwszym krokiem jest wybranie fraz kluczowych pasujących do Twojego biznesu. W tej analizie powinieneś uwzględnić konkurencję. Dopiero wtedy możesz zaplanować kolejne działania – możesz zająć się nimi podczas tworzenia strony internetowej, kategorii i opisów produktów, aby po uruchomieniu sklepu nie musieć zajmować się tym drugi raz.
Skupienie się na pozycjonowaniu może przynieść Twojej marce wymierne korzyści, gdyż w ten sposób dotrzesz do osób zainteresowanych Twoimi produktami. W tym przypadku wsparciem procesu sprzedażowego jest dopasowana do grupy docelowej strona internetowa.
Wiesz już, jak założyć sklep internetowy z biżuterią. Trzymaj się tych kroków, aby osiągnąć sukces. Powodzenia!