Czym jest reklama zewnętrzna?
Reklama zewnętrzna nazywana jest z języka angielskiego outdoor („na zewnątrz”) lub też reklamą uliczną (out of home). Outdoor oznacza reklamę, która jest eksponowana na zewnątrz na specjalnie do tego przeznaczonych nośnikach reklamy: tablicach reklamowych, billboardach, słupach ogłoszeniowych, nośnikach zamontowanych na wiatach przystankowych lub kioskach, tablicach elektronicznych lub telebimach. Reklamy zewnętrzne należą do technik marketingu niestandardowego lub marketingu partyzanckiego. Przykładem takiej reklamy może być na przykład opakowanie budynku lub reklama wielkoformatowa z wykorzystaniem form trójwymiarowych.
Rodzaje reklam zewnętrznych
Billboard – popularna wielkoformatowa tablica przeznaczona do prezentacji plakatów reklamowych. Najczęściej umieszczana jest przy ulicach lub na drogach poza terenami zabudowanymi. Billboard często jest oświetlony dla zapewnienia odpowiedniej widoczności plakatu nocą.
Citylight – jest to panel reklamowy o wymiarach 1,20 × 1,80 m. Plakat reklamowy zawieszany jest za szybą i podświetlany. Citylight montowane są na wiatach przystankowych, latarniach lub jest reklamą wolnostojącą.
Reklama pneumatyczna – jest to reklama dmuchana, posiada mobilny pneumatyczny nośnik reklamy zewnętrznej. Jest szybka w montażu i łatwa w transporcie, a do tego efektownie się prezentuje. Stosowana jest na imprezach plenerowych.
Reklama wielkoformatowa – tego typu reklamy mają powierzchnię powyżej 100 m². Najczęściej są montowane na ścianach budynków lub na rusztowaniu podczas remontu budynku. Reklamy wielkoformatowa wykonane są z siatki winylowej backlight, która przepuszcza światło lub z pełnego winylu frontlight, który światła nie przepuszcza. Reklama wielkoformatowa może też mieć formę reklamy wolnostojącej. Przykładem takiej reklamy może być olbrzymi, czterostronny Big Mamut Backlight Stand.