Krótka charakterystyka marketingu partyzanckiego:
Marketing partyzancki (z ang.: guerilla marketing) to rodzaj marketingu bardzo podobny w swej formie do marketingu wirusowego, polegający na reklamowaniu i promowaniu towarów oraz usług za pomocą niekonwencjonalnych technik, w zależności od grupy docelowej. Marketing partyzancki, zaliczany przez niektórych do marketingu niestandardowego, posługuje się nietypowymi technikami, mogą to być napisy sprayem na murach, oryginalne plakaty lub vlepki (niewielkie naklejki, które przedstawiają logo, napis lub rysunek, rozklejane są na budynkach, znakach drogowych lub innych miejscach należących do przestrzeni publicznej).
Na czym bazuje marketing partyzancki?
Przede wszystkim na nieszablonowych technikach przekazywania informacji i komunikatu reklamowego. Jest też często wykorzystywany przy różnego rodzaju akcjach społecznych, np. przed wyborami, akcjach promujących zdrowie itp. Marketing partyzancki opiera się na oryginalnych środkach, ma przede wszystkim przykuć uwagę, nawet jeśli treść komunikatu jest drastyczna lub kontrowersyjna. Dlatego marketing partyzancki jest często używany w marketingu politycznym. Marketing partyzancki zaczyna działać podobnie do marketingu szeptanego lub wirusowego: informacja o danym produkcie zaczyna się rozprzestrzeniać za pomocą plotki i przekazów informacjami innymi drogami bezpośredniego kontaktu.
Jakie są zalety marketingu partyzanckiego?
Sposób jest ten przydatny przy promowaniu konkretnych postaw i stylu bycia oraz produktów z nimi związanymi wśród grup osób odpornych na tradycyjne formy reklamy, np. wśród młodzieży. Marketing partyzancki potrafi wykreować wartość produktu, tworząc z niego produkt symboliczny, czyli będący nośnik wartości i symbol statusu. Marketing szeptany jest też stosunkowo tani i możliwy do stosowania w małej skali.